KROUŽEK 5. 1. 2018
V novém roce jsme se sešli v plné sestavě a věnovali jsme se zvířátkům dědy Lesoně. Tvořili jsme družstva zvířátek, která bychom mohli postavit proti psovi.
Protože nám to šlo výborně, přidali jsme si nové zvířátko – kozu, která je stejně silná jako pes s myší dohromady.
Pracovní list jsme vyplnili hravě…
…a nové znalosti jsme upevnili díky přetahované.
KROUŽEK 22. 12. 2017
Předvánoční hodinu jsme zahájili vánočním bingem. Každý z nás si “ozdobil” stromeček čísly a losovali jsme příklady. Pokud jsme výsledek našli na svém stromečku, vybarvili jsme si ozdobu.
Zbytek hodiny jsme věnovali jednomu z elementárních prostředí Hejného matematiky – Krokování a Schody. Nejprve jsme společně krokovali na velkém pásu, pak jsme řešili úkoly na pracovním listu a s náročnými úkoly nám opět pomohl krokovací pás, na kterém jsme si mohli ověřit svůj výsledek.
KROUŽEK 15. 12. 2017
Na úvod hodiny jsme si vylosovali čísla a hledali lavici s číslem, které nám doplní desítku. Pak jsme se pustili do pracovních listů “doplň desítku”, někteří z nás si troufli i na “doplň padesátku”. Pak už jsme se rozdělili do barevných týmů.
Dnešní hodina byla ve znamení krychlových staveb a týmové práce. Každý tým postavil stavbu své barvy a zapsal její plán. Přesunul se k sousední stavbě a zkontroloval její plán. Společně jsme do velké tabulky zaznamenali počty krychlí v jednotlivých podlažích.
V týmech jsme pokračovali i při vypracování pracovního listu. Postavili jsme pět staveb podle obrázku, zaznamenali jsme jejich plán a vyplnili jsme tabulku. I tento náročný úkol nám šel skvěle!
KROUŽEK 8. 12. 2017
Dnes na nás čekal úkol hned po příchodu do třídy. U dveří jsme si vylosovali číslo a hledali očíslovanou lavici, která nám ho doplní do deseti. Když jsme si všichni úspěšně našli své místo, procvičovali jsme desítkové spoje ještě na pracovním listu.
Novým tématem pro nás byly pavučiny. Nejprve jsme je trénovali všichni společně na koberci. Budovali jsme velkou pavučinu a učili se, jak to v matematické pavučině chodí.
Pak jsme procházeli bludištěm podle barevného klíče. Radili jsme si a řešení si vzájemně kontrolovali.
Vrhli jsme se na krychlové stavby, rozdělili jsme se do dvojic (jak jinak než doplněním do deseti), každá dvojice dostala 40 krychlí a 8 plánů staveb. Všechny jsme bravurně zvládli postavit a zahráli jsme si hru Sova. Postupně jsme dostávali nápovědy a pátrali po stavbě, která vyhovuje všem podmínkám. Hledali jsme ve svých stavbách třeba takovou, která není postavena z pěti krychlí, nemá čtvercový půdorys, ale má jedno podlaží.
Nakonec jsme se vrátili k pavučinám a každý sám si zkusil na pracovním listu pavučinu vyluštit.
Více o těchto prostředích:
Pavučiny
Krychlové stavby
Hra Sova