KROUŽEK 13. 5. 2019

Na rozjezd jsme řešili pár slovních úloh, některé nám daly dost zabrat.

Pak už nás opět čekala dřívka a náročnější úkoly.
Zahráli jsme si hru, kterou jsme se minule naučili; tentokrát jsme začínali s 12 dřívky a odebírali jsme 1, 2 nebo 3 dřívka.

Druháci začínali hodinu s pavučinami, hráli jsme si s dřívky, počítali s římskými číslicemi, skládali parkety a čas nám vyšel i na další hry.

KROUŽEK 29. 4. 2019

Hlavní náplní dnešní hodiny u prvňáků i druháků byla hra s dřívky. Prvňáci skládali čtverce, obdélníky, trojúhelníky, šestiúhelník, osmiúhelník a zjišťovali jejich obvody. Vyzkoušeli jsme si i úkoly na přemísťování dřívek.

Naučili jsme se strategickou hru s dřívky – zatím její jednodušší variantu:
Hraje dvojice, uprostřed leží 10 dřívek. Hráči se střídají v odebírání dřívek: odeber jedno nebo dvě dřívka. Kdo vezme z hromádky poslední dřívko, vyhrál.

Na konci hodiny jsme se rozdělili na dvě skupiny a zahráli si Shut the Box a Cink.

Druháci pokračovali s dřívky, čekali nás složitější úkoly s rovinnými útvary.

Pak jsme se vrhli na římské číslice, dnes jsme si prošli římský zápis číslic 1-20. Šlo nám to výborně, téměř všechny číslice jsme si odvodili sami. Spočítali jsme i několik příkladů.

V závěru hodiny zbyl čas na hry: Shut the Box, Cink, Ligretto a násobilkové domino.

KROUŽEK 15. 4. 2019

Obě třídy dnešní hodinu začínaly hrou bingo. Prvňáci u toho procvičili sčítání do 20.

Pak jsme se věnovali Hadům. Čekalo nás celkem 5 úrovní obtížnosti. Ke čtvrté úrovni jsme se postupně dostali všichni, u páté jsme pořádně potrápili mozkové závity 🙂 K řešení jsme se nakonec dopracovali přes postupné nápovědy – někteří z nás jich potřebovali víc, někomu stačilo jen naznačit…

Druháci u binga procvičili násobilku.

Seznámili jsme se s novým prostředím Dřívek. Skládali jsme čtverce, obdélníky, trojúhelníky, přemísťovali jsme dřívka, abychom splnili zadaný úkol. Zjistili jsme, co znamená v matematice obvod a obsah, zkoušeli jsme si počítat obvody a obsahy různých dřívkových útvarů – zatím bez vzorců.

Vrátili jsme se k násobení. Nejprve společně jsme si ujasnili a potom ve dvojicích procvičovali, k čemu se nám hodí násobení.

V závěru hodiny jsme si mohli vybrat, čemu se budeme věnovat – někdo hrál Shut the Box, někdo Cink, jedna dvojice se pustila do úkolů z pracovního listu a další si poskládali digitální číslice z dřívek…

KROUŽEK 8. 4. 2019

Celou hodinu prvňáčci strávili se zvířátky dědy Lesoně. Nejprve jsme si společně zopakovali vztahy mezi prvními čtyřmi zvířátky, a protože nám to šlo skvěle, přidali jsme si k nim další. Pak už nás čekala stanoviště s různými úkoly od dědy Lesoně. Pracovali jsme samostatně, ale učili jsme se i práci ve dvojicích, zahráli jsme si na trenéry nebo kapitány týmů. Po dnešní hodině jsme si všichni zasloužili diplom dědy Lesoně.

Druháci objevili zvířátka, chvíli si zkoušeli práci trenéra, jehož úkolem je vytvořit několik stejně silných týmů. Pak už nás čekala násobilková puzzle štafeta. Rozdělili jsme se do dvojic a snažili se poskládat co nejvíc puzzle násobků.

Na konci hodiny jsme si ještě vyluštili tři minisudoku.

KROUŽEK 1. 4. 2019

Dnešní hodinu jsme zahájili naší oblíbenou jízdou autobusem a tabulkovou evidencí cestujících.

V druhé části hodiny jsme pokračovali s logickými úkoly z minulé hodiny.

Druháci dnes měli speciální hodinu. Ráno většina dětí odcestovala na školu v přírodě, takže jsme se sešli jen tři. Toho jsme využili a vrhli jsme se na úkoly pro třeťáky.

Seznámili jsme se s algebrogramy, a i když nám zpočátku dávaly zabrat, po několika příkladech jsme si s nimi už hravě poradili.

Dalšími úlohami byly součtové trojúhelníky s podmínkou, autobus s různými cestujícími, výroky…