Začátek hodiny byl stejný pro skupinu první i druhé třídy. Vylosovali jsme si modré nebo zelené číslo a podle barvy se rozdělili do dvou skupin. Diskutovali jsme o tom, co mají čísla stejné barvy společné. Šlo o lichá a sudá čísla.
V týmech modrých a zelených jsme si pak na tabuli zahráli hru Shut the Box*.
S prvňáčky jsme pokračovali tabulkovou evidencí. Ve dvojicích jsme házeli dvěma kostkami a do tabulky si zapisovali součet bodů na kostkách. Společně jsme výsledky vyhodnotili na tabuli a bavili jsme se o tom, proč se některé součty vyskytují častěji než jiné.
Ve druhé třídě jsme si po diskusi o lichých a sudých číslech a po hře Shut the Box poskládali barevné trojice se součtem 12.
Během chvilky měly oba týmy hotové čtyři trojice!
Čekalo nás nové prostředí Hejného metody – Sousedé. Po seznámení se s prostředím jsme se rovnou pustili do náročnějších příkladů.
A v závěru hodiny jsme cestovali. Mohli jsme si vybrat, jestli “pojedeme” autobusem nebo se “vydáme” na cyklotrasy.